Successfully Copied

भाषाका गुरुआमा

रोजगारी वा अध्ययनको सिलसिलामा विदेश जाने ट्रेन्ड बढ्दै जाँदा विश्वभाषाको प्रभाव नेपालमा विस्तार भइरहेको छ । यहाँ जापानिज, चाइनिज, जर्मन, फ्रेन्चजस्ता अन्य देशका भाषा पढाउन थाालिएको छ ।


नयाँ भाषा सिकाइ आफैमा ‘महाभारत’ हो । मातृभाषाभन्दा फरक । न नेपालीजस्तो न अंग्रेजीजस्तो । रोजगारी वा अध्ययनको सिलसिलामा विदेश जाने ट्रेन्ड बढ्दै जाँदा विश्वभाषाको प्रभाव नेपालमा विस्तार भइरहेको छ । यहाँ जापानिज, चाइनिज, जर्मन, फ्रेन्चजस्ता अन्य देशका भाषा पढाउन थाालिएको छ । विश्वभाषाबारे कलेज र विभिन्न संस्थाबाट ज्ञान दिइँदै आए पनि विदेश बसेर फर्किएकाहरूले समेत भाषाका शिक्षकको भूमिका निभाइरहेका छन् । यसमा थपिएका छन्, महिला शिक्षक पनि । पुरुष शिक्षकको तुलनामा कम भएपनि भाषा पढाउन भने उनीहरू तत्पर छन् । कतिपय क्याम्पसमा आबद्ध छन् भने कोही कन्सल्टेन्सीदेखि विभिन्न इन्स्टिच्युटमा । नारीको यो अंकमा आफूलाई भाषा विज्ञका रूपमा अगाडि बढिरहेका महिलाका अनुभव समेट्ने प्रयास गरेका छौं ।

रेखा उप्रेती बोलाकोटी, फ्रेन्च

सन् १९९३ मा दाजुभाउजूका साथमा फ्रान्स पुगेकी थिइन्, रेखा उप्रेती ।काम सिक्ने र पढ्ने रहरका साथ पुगेकी उनले सुरुमा भाषा सिक्न थालिन् । अंग्रेजी समेत नचल्ने देशमा उनका लागि फ्रेन्च सिक्नु नौलो थियो । सुरुमा त उनी अत्तालिइन् पनि, जतिबेला उनी १८ वर्षकी थिइन् । ‘जति बुझाए पनि नबुझिने,’ उनी त्यो पल सम्झँदै भन्छिन्, ‘नयाँ भाषा सिक्न गाह्रो नै थियो । बेसिक सिक्न पनि तीन महिना जति त लाग्यो नै ।’
घरमा भाउजू फ्रेन्च नै भएकीले उनलाई केही सहज भयो । धेरै शब्द त उनले ईशाराका माध्यमबाट पनि बुझिन् । पाँच वर्ष फ्रान्स र बेल्जियम बसेकी उनले नेपाल फर्किएसँगै फ्रेन्च भाषा बुझाउन/पढाउन थालिन् । २०६४ सालदेखि उनी विश्वभाषा क्याम्पसमा फ्रेन्च भाषा शिक्षकका रूपमा कार्यरत छिन् । पढाउन थालेपछि उनलाई महसुस भयो कि बुझाउन त झन् समस्या हुने रहेछ । त्यही भएर पनि उनले आफूले पढाउने तरिकामा फरकपना ल्याइन् । घाँटी र नाकबाट उच्चारण हुने शब्दमा भने धेरै मेहनत गर्नुपर्ने उनको भनाइ छ । ‘फ्रेन्च भाषामा धेरै आवाज त नाक र घाँटीबाटनिकाल्नुपर्छ, जसले गर्दा सुरुवाती उच्चारणमासमस्या हुन सक्छ,’ उदाहरण दिँदै उनले भनिन्, ‘चन्द्र भन्दा उनीहरूले शन्द्र भन्छन् । फ्रेन्चमा ट त ढ ड छैन, त्रण र य जस्ता शब्द छैनन् ।’
पत्रिकामा शिक्षकको विज्ञापन देखेर विश्वभाषा प्रवेश गरेकी उनी निरन्तर भाषा शिक्षणमै छिन् । विभिन्न इन्स्टिच्युटदेखि सुरक्षा फोर्सलाई पनि भाषा पढाउँछिन् । भाषा सिक्न आउने विद्यार्थीमा पनि उनी विविधता पाउँछिन् । भाषा सिक्न न उमेरले छेक्छ न कुनै पेसाले । ट्रेकिङ व्यवसायीदेखि फ्रान्समा परिवारभएकाहरूलेरुचि देखाएको उनको भनाइ छ । विश्वभाषामा अहिले उनका दैनिक दुई वटा कक्षा छन् ।

प्रमिला पुरी, जापानिज
पत्रकारिता गर्दै थिइन्, काठमाडौंकी प्रमिला पुरी । साथीले जापान जाऔं भनेपछि लहलहैमा उनले भाषा सिक्न थालिन् । एक वर्ष त उनलाई भाषा सिक्नै लाग्यो । यो करिब २१ वर्षअघिको कुरा हो । त्यसबेला जापानमा कमाइ राम्रो हुन्छ भन्ने मात्र बुझेकी थिइन् । त्यसबेलाको भाषा टेस्ट एन्फो गरेर उनी जापान पुगिन् । त्यहाँ पुग्नासाथ समस्या थियो भाषाकै। ‘यहाँबाट भाषा सिकेर गए पनि पूरै जानेको हुँदैन । त्यसकारण त्यहाँ बोल्न र बुझ्न समस्या हुन्छ,’ उनले भनिन् ।
जापानमा भाषा सिकेर काम गरी ६ वर्ष बिताएर नेपाल फर्किइन् । नेपालमा आउनासाथ ‘टोपा इन्टरनेसनल एजुकेसन सेन्टर’मा आबद्ध भइन् । अहिले उनी देशभरका ३४ वटा ब्रान्चसँग सहकार्य गर्दै अगाडि बढिरहेकी छन् । उनी भाषाका साथै आफूले गरेको अनुभव र संघर्ष पनि विद्यार्थीमाझ बाँडिरहेकी छन् । ‘भाषा जति लेख्यो, जति बोल्यो, त्यति सहज लाग्दै जान्छ,’ भन्छिन्, ‘मेरो सन्दर्भमा जापान बसाइले पनि भाषा सिकाउन सहज भएको हो ।’ विद्यार्थीले कम्तीमा ६ महिनाको पढाइले आभारभूत भाषा बुझ्न सक्छन् ।
पछिल्लो समय विद्यार्थी भिसामा जापान जाने लहर बढ्दै गएको उनको भनाइ छ । उनका अनुसार प्लस टु सकिनासाथ जापान जाने हुनाले कडा परिश्रम र समयको व्यवस्थापन गर्न चुनौती छ । ‘कन्सल्टेन्सीबाट पठाएका विद्यार्थीले धेरै समस्या पोख्छन् । भनेजस्तो काम भएन, बस्न सकिएन, गाह्रो भयो भनेर गुनासो गर्ने पनि छन्,’ उनले भनिन्, ‘जति भाषा जान्यो, जापानमा उति सजिलो । पढ्दै कमाउँदै गर्नुपर्ने, त्यसमा पनि भाषा नबुझ्नाले समस्या हुने गरेको हो ।’ कन्सल्टेन्सीबाट वर्षमा करिब दुई सयदेखि तीन सय विद्यार्थी जापान गइरहेका छन् । नेपालमा रोजगार नहुनु र जापानमा राम्रो आम्दानी हुनुले पनि जापानप्रति विद्यार्थीको आकर्षण बढेको उनले बताइन् ।


मञ्जु धमला थापा,जर्मन

परिवार जर्मनीमा भएकाले मञ्जु धमला उतै जाने तरखरमा थिइन् । भाषा अनिवार्य भएपछि सिक्न थालिन् । सिक्न थालेपछि मात्रै थाहा पाइन् कि जर्मन भाषामा धेरै नियम रहेछन् । ‘ग्रामरमा धेरै रुल र एसे लगाउनैपर्ने भएकाले सुरुमा केही असहज हुन्छ,’ उनको अनुभव छ, ‘तर अंग्रेजी भाषा जानेकालाई भने सहज हुने रहेछ ।’ आफूले अंग्रेजी भाषा बुझ्न सक्ने भएकाले पनि जर्मन पढ्न र बुझ्न सहज भएको उनको भनाइ छ ।
इन्भारोमेन्ट साइन्समा स्नातकोत्तर गरी पाँच वर्ष जापान बसेर उनी नेपाल फर्किइन् । स्वदेशमै केही गर्ने उद्देश्यका साथ समाजसेवामा आबद्ध हुँदै भाषा सिकाउन थालिन् । आफ्नै कन्सल्टेन्सी खोलिन् । विश्वभाषामा भाषा सिकाउन थालिन् । विभिन्न पृष्ठभूमिबाट आउने विद्यार्थीमा बुझाइको स्तर एकै नहुनाले पनि सिकाउन अप्ठ्यारो हुने उनको अनुभव छ । उनका अनुसार विश्वभाषामा पढाउँदा मुख्य समस्या भनेको विद्यार्थी नियमित उपस्थित नहुनु हो, जसले गर्दा कोर्स अगाडि बढाउन समस्या हुन्छ । जर्मनीमा सार्वजनिक शिक्षा फ्रि हुने, विद्यार्थीलाई सेवा–सुविधा राम्रो हुने भएकाले पनि धेरैको रोजाइ जर्मनी हुने गरेको उनी बताउँछिन् । नेपालमा विशेषगरी इन्जिनियरिङ अध्ययन गर्ने विद्यार्थी जर्मनी जाने गरेको उनको भनाइ छ । ‘विदेशमा हरेक कामको सम्मान हुन्छ, भाषा र सीप जानेमा जर्मनीमा राम्रो आम्दानी गर्न सकिन्छ,’ उनले भनिन् ।
विद्यार्थीलाई काउन्सिलिङ पनि गर्ने उनी ब्रिटिस काउन्सिलबाट सर्टिफाइड काउन्सिलर हुन् । पढाउँदा वा देख्दा सहज भएपनिधेरै समस्या देखिने उनको अनुभव छ । ‘आवाज सुक्ने, घाँटी दुख्ने जस्ता समस्या देखा पर्छन् । यसका लागि भ्वाइस रेस्ट थेरापीको आवश्यकता पर्छ,’ उनले भनिन् ।


उषा आले, चाइनिज
कुनै समय चीन जाने लहर थियो । संस्कार, संस्कृति र आम्दानी राम्रो हुने भएकाले पनि नेपालीको आकर्षणको केन्द्र थियो चीन । यस्तै उद्देश्य र रुचिका साथ २०१७ माउषा आले पनि चीन पुगिन् । चाइनिज भाषामा भने उनलाई धेरैले हाउगुजी पैदा गराएका थिए । विश्वकै गाह्रो भाषा पढ्न र लेख्नसमस्या हुन्छ भनेर डर देखाइरहन्थे । ‘न अंग्रेजी जस्तो न त नेपाली जस्तो,’ उनले भनिन्, ‘चाइनिज भाषा संसारकै अठ्यारो भाषा भनिन्थ्यो, तर रुचि र लगनशीलता भयो भने त्यो सहज हुन्छ । जति बुझ्दै गयो, त्यति रमाइलो र रुचि बढ्न थाल्यो ।’
उनी एक वर्ष मात्रै चीन बसेर आफ्नो अध्ययन पूरा गर्न नेपाल फर्किइन् । भाषा बुझाउने र पढाउने क्रममा उनले धेरै फरकपना पाइन् । ‘अरुलाई बुझाउँदा आफूले धेरै नै बुझ्नु र पढ्नुपर्ने भएकाले पनि धेरै सिक्ने मौका पाएँ,’ उनी भन्छिन् । अहिले उनी विश्वभाषा क्याम्पसमा चाइनिज भाषा पढाइरहेकी छन् । चीनबाट फर्केर हाइड्रोदेखि विभिन्न संस्थामा काम गर्दै विश्वभाषामा आंशिक शिक्षकका रूपमा उनले प्रवेश पाएकी थिइन् ।
विशेषगरी व्यवसायी र ट्रेकिङ गाइड चाइजिन सिक्न आउँछन् । चीनबाट सामान आयात गरेर बेच्ने व्यवसायी भाषा सिक्न उत्साहित हुने उनको अनुभव छ । पढ्न जाने विद्यार्थी पनि भाषा सिकेर जाने गरेका छन् । विद्यार्थीका लागि सेवासुविधाका हिसाबले चीन राम्रो देश रहेको उनको भनाइ छ । ‘वातावरण पनि राम्रो हुनाले पछिल्लो समय विद्यार्थीहरूको गन्तव्य चीन हुन थालेको छ,’ उनले भनिन् ।

 Image