Successfully Copied

मखमली फूलझैं हुन् भाइहरू

सहरिया बसाइ र सुखभोगले आफ्ना पुराना मौलिकता छोड्दै जानुपर्ने बाध्यता छ । कंक्रिटको सहर काठमाडौंमा गाइतिहारे कहाँ पाउनु ? गाइतिहारे फुलेसँगै सकारात्मक र पर्वमय भएर फक्रिने मनहरू कहाँ पाउनु ? विद्यालय छुट्टी हुनासाथ तिहारको योजना बनाउन चौरमा भेला भै गफगाफमा फेला पर्ने

‘ओखरमा फोडिदिएँ बाधाहरू मैले,

जहाँ पनि पुग दाजै घामभन्दा पहिले’ .....

हाम्रो प्रेम, हाम्रो परिवार, हाम्रा भाइहरू, हाम्रो आत्मीयता र हाम्रो संस्कृति कुनै परिभाषामा समेटिन सक्दैनन् । बर्सेनि आउने भाइटीका र आशीर्वादले मात्र भाइ–बहिनीहरूको सम्बन्ध र प्रेमको वर्णन अपूरो हुन्छ । तिहारमा लगाइने सप्तरंगी टीकाको माध्यमबाट सुविचार, सकारात्मक धारणा अनि प्रेम अभिव्यक्त गर्न खोजिएको हुनुपर्छ । अर्कातर्फ रंगले हाम्रो शरीरमा तरंग एवं संवेदना उत्पन्न गर्छ । हाम्रो शरीरमा जसरी सात चक्र छन् र ती चक्रको प्रभाव सात रंगसँग छ त्यसरी नै भाइटीकामा प्रयोग गरिने रंगले उस्तै वैज्ञानिक तथा आध्यात्मिक महत्व राख्छन् । रंगहरूको प्रयोग र प्रभाव मानव जीवन, जगत् र पदार्थ सँगसँगै रहन्छ, मखमली फूलको माला पहिराएर मखमली फूलझैं दीर्घायु देख्न चाहन्छन् आफ्ना दाजुभाइहरूलाई दिदीबहिनीहरू ।

मखमली फूल सधै उस्तै देखिन्छ कहिल्यै ओइलाउँदैन । दूबो कहिल्यै सुक्दैन । अलिकति चिसो भेट्नेबित्तिकै हरियो हुन्छ । तेल माटोमा पर्दा सुक्न धेरै समय लाग्छ । त्यसैले पनि दाजुभाइको दीर्घायुको कामना गर्दा प्रेमको अभिव्यक्तिस्वरूप यस्ता प्रसंग जोडिएर आएका हुन् । ‘तेलको धारा नसुकेसम्म, मखमलीको माला नओइलाएसम्म र दूबो नसुकेसम्म यमदूतले मेरा दाजुभाइलाई लान नसकून् । ओखर फोडेर भाइहरूको दु:ख मेटाउने, दूबो र तेलको घेराभित्र भाइहरूलाई राखेर यमराजबाट जोगाउने प्रचलन र विधिमार्फत गहिराइसम्मको आत्मीयता, करुणा, प्रेम एवं सुमधुर सम्बन्धको सन्देश दिन्छन्–दिदीबहिनीहरू ।

दीपावली तथा यमपञ्चकका रूपमा ५ दिन मनाइने तिहार बिल्कुल पारिवारिक र प्रकृतिसँग निकट सम्बन्ध राख्ने महत्वपूर्ण पर्व हो । आफ्नै मौलिकता रहेका हाम्रा पर्वहरूमा नजानिँदो तरिकाले विकृति भित्रदा पुराना दिनहरूको रमाइलो सम्झनामा डुब्नुको विकल्प छैन । साँझपख घरको छतमा उक्लँदा गमलामा सयपत्री र मखमली फक्रिएको देख्दा बाल्यकालमा गाउँघरमा बारीको छेउ र कान्ला अनि पाखापाखामा गाइतिहारे पहेंलपुर फुलेको सम्झना कसलाई नआउला ? सयपत्री, मखमली र गाइतिहारेले ढपक्क ढाकेका कान्ला र पाखाहरूले तिहार आएको संकेत गर्थे । विद्यालय छुट्टी भएपछि साथीभाइ घर नजिकको चौरमा जम्मा भएर पिङ खेल्ने, गाइतिहारे संकलन गरी घरको गेटमा टाँग्न तोरण बुन्ने कुराकानी, चहलपहल र उमंगले वातावरण नै स्वच्छ भएको अनि सबैमा हर्ष छाएको अनुभूति हुन्थ्यो ।

 अब त गाउँ र सहरका चाडपर्व पनि छुट्टिने गरेका छन् । सहरिया बसाइ र सुखभोगले आफ्ना पुराना मौलिकता छोड्दै जानुपर्ने बाध्यता छ । कंक्रिटको सहर काठमाडौंमा गाइतिहारे कहाँ पाउनु ? गाइतिहारे फुलेसँगै सकारात्मक र पर्वमय भएर फक्रिने मनहरू कहाँ पाउनु ? विद्यालय छुट्टी हुनासाथ तिहारको योजना बनाउन चौरमा भेला भै गफगाफमा फेला पर्ने आत्मीयता कसरी भेटाउनु ? छुट्टीलाई घरबाट बाहिर ननिस्की धूवाँ–धूलो र प्रदूषणबाट आफूलाई जोगाउने अवसरका रूपमा लिनुपर्ने बाध्यता छ हामी सहरियाहरूलाई । नयाँ–नयाँ विकासका साथमा हाम्रा भावनालाई नयाँ आयाममा प्रस्फुटन हुन दिई मौलिकतामा स्थिर हुने प्रयास गर्न सके कति राम्रो हुन्थ्यो ?

प्रेम र सद्भाव त अहिले फूलको बजारमा, मिठाईं र कपडा अनि दीप जलाउने बत्तीहरूको बजारको भीडमा खोज्नुपर्ने भएको छ । शुद्धता र अशुद्धता, मिसावट र अर्गानिक छान्न सक्नुपरेको छ सामान हुन् वा मनहरू । गाउँमा खेलिने देउसी भैलो र सहरको देउसी भैलोमा आकाश–पातालको फरक छ । समूह मिलेर रातभर देउसी भट्याउँदै, घरबेटीले दिएका, डालोमा संकलन गरिएका सेल, केरा र अम्बा टोकी लड्दैपड्दै खेलिने देउसीको आनन्द, आत्मीयता र वास्तविक पर्वको मर्म अब सम्झनामा सीमित हुन थालेका छन् । हाम्रा सन्ततिलाई यी प्रचलन दन्तेकथा बन्नेवाला छन् ।

सहरको देउसी अब औपचारिक, हामी आउंँछौं है भन्दै, निम्तो पठाएर (कृत्रिम) खेलिन्छ । छिमेकी र आफन्तसँगको भेटघाट औपचारिक हुन थालेको छ । मानिसहरू व्यस्त मात्र होइन अस्तव्यस्त छन् । आत्मामा भरपूर प्रकाश छैन, जसले आन्तरिक सुन्दरताको अभाव हुँदै गएको छ । दीपावलीको मर्म मैनबत्तीमा सीमित भएको छ । आफूभित्रको दीप नजलेसम्म बाहिर उज्यालो कसरी देखिनु ? आन्तरिक सुन्दरता नभएसम्म घरमा कसरी सद्भाव भेट्नु ? घरमा सद्भाव छैन भने राष्ट्रमा सुव्यवस्था खोजेर कसरी पाइन्छ ? राष्ट्रमा सुव्यवस्था भए विश्व नै हामीलाई शान्तिपूर्ण लाग्ने थियो नि ।

प्रत्येक वर्ष आउने तिहारले हाम्रो मानसपटलमा स्वयंलाई प्रेरित गर्ने सकारात्मक भावहरूलाई प्रस्फुटन गराइरहेको हुन्छ । त्यसैले त पर्वहरू आउँदा नजानिँदो तरिकाले आत्मविश्वास र आन्तरिक प्रेरणा जागृत हुन्छ । विचार सकारात्मक र सहयोगी बनेर आउँछन् । बाहिरी सफाइ र उज्यालोसँगै भित्री सफाइ, विचार र सोचको सफाइमा ध्यान जान्छ । भौतिक मात्र नभएर आध्यात्मिक चेतनाले स्थान लिन थाल्छ । हाम्रा कर्म र भावहरू ह्दयस्पर्शी हुन थाल्छन् जसको असरस्वरूप हामी मनस्थितिबाट मात्र चल्दैनौं, ह्दयको तलमा पनि यसको प्रभाव पर्छ । चेतनाको स्तर माथि उठेको हुन्छ जसको परिमाणस्वरूप मन प्रसन्न भएको हुन्छ ।

हरेक पर्वले ल्याउने सन्देशलाई मानिसहरूले राम्रोसँग आत्मसात् गर्न सकेका छैनन् । दीपावली र भाइटीकाले जगाउन खोजेको आफूभित्रको प्रकाश, आपसी सहयोग, भाइचारा, स्वाभिमान एवं सम्मानजस्ता चिन्तनले भौतिक विकासको मात्र प्रतिनिधित्व गर्ने होइनन् ।

यिनले त आफ्नो उद्देश्य, कार्यकुशलता, आत्मविश्लेषण, होश र बोधलाई समेत समेटेका हुन्छन् । हामी पर्व किन मनाउंँछौं ? अवश्य खुसी, शान्ति, आनन्द र उमङ्गमा रहनका लागि । वर्षमा ५ दिन मनाइने पर्वको लक्ष्य ती ५ दिन मात्र खुसी रहनु होइन । पर्वको उमङ्गले अरु बढी जागरुकता, उत्साह र उत्प्रेरणा मिलोस् र बाँकी ३ सय ६० दिन पनि तिहारमय बनून् बन्ने सन्देश यो पर्वले दिन खोजेको हुनुपर्छ्र । ५ दिन घर सफा र उज्यालो बनाएर मात्र होइन वर्षैभरि घरमा प्रेमको, होशको, सद्भावनाको र ध्यानको दीप बल्न सक्यो भने हाम्रो उद्देश्य पूरा हुनेछ । पर्वको उमङ्गले ल्याउने ईष्र्यारहित, घृणारहित सद्भावलाई सभ्य, सुसंस्कृत, मयार्दित एवं प्रेममय बनाएर आफ्नो आन्तरिक प्रतिभा र सम्पदा उजागर गरी कल्याणकारी कार्यमा लाग्ने प्रेरणा जागृत भए जीवन सधैं उत्सवमय बन्थ्यो कि ?

 Image